DIY: Laken

Mens lillesøster sov formiddagsluren sin i dag fikk jeg hevet meg rundt og gjennomført noe jeg har planlagt lenge.

Et strekklaken er nå blitt forvandlet til heklegarn/strikkegarn. Planen er å lage gulvtepper til begge barnerommene, først må jeg bare få tak i flere laken i de riktige fargene.

catsjjoo

Først klippet jeg av strikket langs kantene på lakenet (dette har jeg spart på til et annet prosjekt). Når kantene er fjernet er det bare til å sette igang å klippe, rundt og rundt.

Når lakenet er klippet til en strimmel, drar du forsiktig i det, slik at det former seg til tykt garn . Se på bildet til høyre under.

lakenk

Jeg har snurret laken-garnet mitt på en nydelig rekve pinne som jeg har funnet i fjæren. I bakgrunnen ser dere nok en ny dør som skal settes på plass her i huset…

catsmkpøk

Nå må jeg gå på jakt etter flere laken + en stoor heklenål. Ønsker dere alle en fin tisdag!

Etiketter: