torsdag 16. februar 2012

Den slitne gamle…

Da vi flyttet inn i huset, var noe av det første jeg gjorde å besøke en liten sjarmerende bruktbutikk. I bruktbutikken jobbet det en koselig dame, som kunne fortelle at dette var siste dagen hun holdt åpent, før hun skulle stenge for vinteren…

trekasse5

Jeg tittet litt rundt, og fant til min store iver denne gamle trekassen! Trekassen vitnet om at den hadde levd et langt liv, og sto nå i fare for å bli brukt som ved.

trekasse (1)

Jeg forelsket meg hodestups! Denne fine kassen skulle få leve et langt liv hjemme hos meg!

Bruktbutikkdamen mente kassen var så sliten at denne kunne hun ikke ta noen penger for, men hun ble veldig glad dersom noen ville gi den et hjem!

trekasse6

Fornøyd tok jeg trekassen med meg under armen, puttet den i bilen og kjørte hjem. Der ble den gamle, slitne trekassen plassert i garasjen. Inni huset var det fullstendig renoveringskaos, så der var det ikke noe koselig å bo…

trekasse (2)

Kassen ble værende i garasjen, hvor den ble dekket med et tykt lag med sagspon. Drømmen om et godt og varmt hjem hadde den gitt opp for lengst!

Men så en dag ble den tatt frem i lyset, sagsponet ble børstet av, og den slitne gamle kassen kunne glede seg over at den hadde fått et nytt liv – et liv som kombinert bord/hylle! Og ikke nok med det, den gamle slitne trekassen ble tatt bilder av og publisert på det store, litt skremmende internettet! Tenk at den skulle få bli kjendis på sine gamle dager!

14 kommentarer:

cathrines hjerterom sa...

Helig trekasse, herlige bilder :) Ha en fin dag! Klem C.

Anette sa...

Heldig gammel flott kasse<3 :))

Synøve sa...

Søt historie:))) Tenk så mange rare og fine historier som er lagret i alle de gamle skattene vi samler på ...))) Klem og fin helg til deg:)

lillpastill sa...

Må smile litt nå!
Herlig fortelling og ekstremt sjarmerende trekasse.. :)
Skulle veldig gjerne hatt en slik en jeg også..

Fin fin dag til deg
Klemmer og smil fra solfylte Bergen, er våren like om hjørnet mon tro?

Har en drøm... sa...

Hihi, koselig historie;)
Og at den får et langt, lykkelig liv hos dere tviler jeg ikke på ♥
FLOTT var den!!

Banebakken sa...

Hihi, for et herlig innlegg!
Sjarmerende kasse og sjarmerende
historie - skulle så absolutt fått et hjem
hos meg også den skatten der : )

Klem.

expojippi sa...

Åååå, for en søt historie! Ja, tenke
seg til at den skulle bli kjendis, hihi =)
Trekasser er så sjarmerende, og denne
passer kjempefint hjemme hos deg.

Finfin torsdagskveld til deg.
Ane

Miriams små detaljer sa...

Sjarmerende skrevet, Line :) Og kjempefin er den!

Elisabeth sa...

Søt historie,
og fine bilder : )

Fin kveld til deg,
KLEM

Recipe for Joy sa...

Elsker slike gamle kasser. Kunne tenkt meg en eller to selv. De er såå fine! :)

Ha en fin kveld. Klem :)

Fruehuset sa...

Koselig historie:)
Og kjempe fin kasse, skjønner godt at du falt for den.

Nydelige bilder

Pink lady sa...

Fin fin kasse, historie og bilder! Og en flott blogg, jeg besøker deg gjerne igjen:)

EVAS HJEM sa...

Flotte delikate bilder:)

Kveldshilsen fra EVA

Kremfaret sa...

Så snill butikkdame - den kassen passa jo perfekt hos deg! :-) Stilig å ha den på høykant. Har du satt inn en hylle? Artig historie forresten. Det følger jo som regel med en til slike bruktfunn, hehe. God helg :)