onsdag 2. januar 2013

Glimt fra 2012

Januar

I januar malte vi kjellerstuen. 14 kvelder malte vi fra ungene var sovnet, og til langt på natt. Det tok sin tid når både vegger, gulv og tak måtte ha 4-5 strøk (2 med sperrgrunning og 2-3 med maling).

cats_thumb[5][1]

førogetter[4][1]

peisen[5][1]

Mars

I mars viste jeg de første bildene fra soverommet vårt (selv om det allerede var en liten stund siden det var pusset opp).

Vi fjernet maaange lag med tapet, skiftet vindu, tettet igjen en dør, tapetserte, malte tak og vegger, la nytt gulv og satt inn nye garderobeskap.

soveromfør3[4][1]

soverom3[4][1]

I tillegg snekret vi en sengegavl.

sengegavl[4][1]

Den gamle sjenken ble endelig forvandlet til en vask.

vasken1[4][1]

April

I april pusset vi opp det lille toalettet. Bak den lyse tapeten fant vi tidenes retrotapet! I tillegg til at gulvet var grønnt, viste det seg også at taket hadde vært grønnmalt en gang!

87_2132337973_xl[1][9][1]

IMG_0253[6][1]

Vi snekret opp en vegg med gamle naturslitte planker

vegg[4][1]

veggen[4][1]

toalettet2[4][1]

Storebror fikk seg hjemmelaget butikk

lekebutikk4[4][1]

Juni

I juni forsvant endelig den gamle peisen i stuen + en liten ovn på kjøkkenet.

rives[4][1]

gammelpeis[4][1]

Juli

I juli malte vi på spreng i loftstuen, mens murere satte opp den nye peisen som skiller stuen og kjøkkenet. Ute bar vi vekk tonnevis med med jord og steiner, og mannen snekret ny terrasse. I tillegg hadde vi en etterlengtet ferie!

nypeis[4][1]

IMG_6947[6][1]

FRIMINUTT (3)[6][1]

FRIMINUTT (12)[5][1]

September

I septemer feiret vi 2 års dag.

maria2[4][1]

barnebursdag2[4][1]

Spisestuen fikk besøk av gjenbruksstoler i mange forskjellige farger.

spisestuen (1)[5][1]

Jeg fikk endelig somlet meg til å vise frem før/etter bilde fra loftstuen

CIMG4441[5][1]

loftstuen1[4][1]

Oktober

Oktober var en innholdsrik måned. Boken kreativ mamma kom endelig på markedet!

KREATIV_MAMMA cover[5][1]

boken1[4][1]

Koppene til storebror ble vist i KK Jul

IMG_0859[5][1]

IMG_0879[5][1]

Puten med hodefotinger til storebror ble vist i Dagbladets magasin Inne&Ute.

IMG_0786[5][1]

Badet vårt fikk finaleplass i Nib sin utfordring: Baderom

strå (3)[4][1][4][1]

Gulvet i stuen og på kjøkkenet ble malt

fr-og-etter[2][1]

Gjesterommet/kontoret ble pusset opp for 2 gang…

kontor (1)[4][1]

kontor (4)[4][1]

sengen[4][1]

Mannen snekret ny seng på gjesterommet, og ny benk i vindfanget.

IMG_1532[5][1]

En gammel rekve pinne ble hengt opp som klesstativ til gjestene

gangen1[4][1]

November

Galleriplass i Nib sin utfordring: Kos

vinnerlykke1[4][1]

Vi feiret 5 års dag med dorullblomster!

bursdag (5)[4][1]

Desember

I desember ble edderkoppspinn puten til storebror månedens lesertips i rom123

rom123 (1)[4][1]

rom123 (3)[5][1]

Adventskalenderen vår fikk galleriplass i Nib utfordringen: Jul i vårt hus

kalender1[4][1]

22.12.12 ble vi mann og kone. Vi giftet oss i kirken, og hadde bryllupsfest her hjemme i huset. Alle møblene ble flyttet ut av stuen, og det ble dekket langbord. En dag med mange gode minner.

33 kommentarer:

Klestrollet sa...

Jeg er helt imponert over alt hva dere har fått til!!! Blir helt svett her jeg sitter!!!

Gratulerer så mye som mann og kone og ha et riktig godt nyttår!!

Gleder meg til å følge deg videre på bloggen!!

Hilde - Feien og Fjong sa...

Åå wow for eit innlegg!
Først av alt - gratulerer som nygift. Kanskje får me sjå bitte litt bileter frå dagen ein dag?! ;-)
Dykk har verkeleg gjort ein god jobb med huset. Eg sit berre å måpar når eg scrollar meg nedover. Nydeleg!!! Nesten som eg blir litt misunneleg. Det er vel lov ?! ;-)

Synøve sa...

Du verden - ble helt matt jeg!!! Men; GRATULERER med det hele - hurra for dere:))) Dere husker vel å senke skuldrene og puste med magen innimellom;)) Klem og strålende 2013 til dere alle:)

Idun // Breidablikk sa...

herremin for et år! For en jobb!
Med F A N T A S T I S K E ! resultater... Tar av meg hatten!! :D

Og ikke minst, gratulerer med bryllup!! Håper og tror at du kommer med bilder etterhvert ;)

Godt nytt år!
Klem!

Ana sa...

Your home is so beautiful!!! I hope you will start to use Instagram. Will definitly follow you.
Ana

Bjørkli Søndre sa...

Først må jeg bare gratulere med giftemål! Et stort øyeblikk!

For et år i bilder! Forandringene er helt fantastiske! Vært en glede å følge deg i året som har gått og gleder meg til å følge deg videre i 2013.

Elsker stilen din og du er så kreativ!

Et riktig godt nyttår!
Mvh Hilde.

Minmill sa...

Ufattelig gøy å se forvandlingen i ett og samme innlegg. Skal si dere har stått på og jeg synes dere fortjener applaus. Det er jo blitt så lekkert. Gratulerer med bryllup også. :-)

Catarina sa...

So beautiful! And really inspiring :) Hope to continue following your amazing home. Happy New Year!

Svenngården sa...

Gratulerer sååå mye med et fantastisk år og bryllup!! Så stas! :D

Jammen har dere stått på, det har blitt utrolig flott!

Godt nyttår!

-Amalie

Huis lief huis sa...

WOW, it looks fantastic! I love your home & style. Have a great 2013!

Har en drøm... sa...

Wow sier jeg bare!!
Utrolig mye dere har gjort, og så utrolig kreativ som du er:))
Flinkiser altså!

Gleder meg masse til ny, herlig inspirasjon fra deg også i 2013 ♥

Bettina Holst - om kunst, indretning, kreative ideer o.ma. sa...

HOLD NU OP hvor har I nået meget... Imponerende. Og alt er bare SÅ lækkert !!

ved siden av sa...

Slår meg sammen med mange andre og sier bare: WOW!!! Ikke bare er du kreativ, dere får også ting gjort, og resultatet er helt fantastisk!
Liker, liker, liker:)

Igjen; gratulerer så mye:)
klem nina

Min Lykke sa...

Helt ufattelig hvor mye dere har rukket!! Og så fint som det har blitt da!! Wow!
Gratulerer så mye med bryllup - koselig!:)
Ha en flott kveld
Klem fra Kristin

Huset på Grønnmyra sa...

wow sier nå jeg bare..
Elsker å følge med på bloggen din og gleder meg til å gjøre det i 2013 også :)
Ønsker deg ett riktig Godt Nyttår.
Klem fra Jeanette

Hagenhuset sa...

IMPONERENDE!!! Alt dere har rukket å gjøre... Og så fine resultat. Jeg liker veldig godt stilen din/deres. Koser meg med bloggen din!
Gratulerer så mye som mann og kone =)

Ingeborg

malla sa...

Wow, for en imponerende jobb dere har gjort, og for en herlig blogg og hjem dere har. Deg vil jeg følge videre;)

Og ikke minst gratulerer som mann og kone;)

Ta gjerne en titt inne hos meg også hvis du har lyst;)

Ha en super helg!

-malla-

Småregn sa...

Sier det igjen, Line: Det er ganske ufattelig hva dere har rukket å gjøre på et år -med DET resultatet :)

Frk Elton sa...

WOW! Imponerende mengde arbeid dere har gjort på et år!
Gratulerer så masse med bryllupet :)
God helg!
Klem

Monica/ Twist sa...

Hei! Så fin blogg du har! Her kan jeg kose meg lenge! Og så flinke dere har vært med oppussingen! Dere har jammen stått på! Men så ble resultatet veldig bra og da!
Jeg legger deg inn på min bloglove, så jeg lett kan finne tilbake til deg;)!
KLem
PS: jeg har sendt deg en mail, har du fått den? ;)

Elisabeths idyll. sa...

Wow, dere har jammen meg vært travle! Kjempe flott hjem dere har fått - og gratulerer med bryllup :-)))
Klem Elisabeth

Regards et Maisons by Nathalie sa...

Quelle merveilleuse année pour vous! que de belles choses. Bravo. Et merci . Nathalie

Lillian sa...

Og joy! Det er så mye vakkert her at jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal begynne :) PERFEKSJON!
Klem L

Anonym sa...

Så gøy :)
Helt imponert jeg!
Gratulerer med flott gjennomført arbeid,kjempe fint og så kreativt.
Likte godt "stol mixen" så kos.
Godt nytt år og takk for titten :)
Beste hilsen fra Britt

home by linn sa...

til å miste pusten av!! makan til arbeidsjern ;)

og SÅ fint dykk har fått!! dykk har verkeleg ein heim å vere stolte av.

-klem

Martine vianen sa...

Your place is great. What a job you have done.
Nice clean and white and really love the fire-place in grey. Beautiful.
I wonder do have instagram?
Sweet greet, Martine
martinevianen.blogspot.nl
insta martinev67

Lillekatt sa...

FY FLATE!!!! Så flinke dere er!!!! Helt sinnsykt hva dere har rukket på et år!!! JEg gir meg ende over :-)


Imponerende!!

Fargebarn sa...

Gratulerer så mye som mann og kone. Og for et år. Snakk om å få ting gjort, også så gjennomført!! Flinke dere er!

Anonym sa...

... WOW såå utrolig flott!! :)) For en utrolig arbeidsinnsats dere har lagt ned... Imponerende! :)Og resultatet er jo bare rålekkkert!! Er så gøy å følge bloggen din, og gratulerer så mye som nybakt frue :)

Gunn Beate

Maruska sa...

Så utrolig mye fint å se her på bloggen din og hvilken forvandling dere har hatt hjemme!!
Jeg la spesielt merke til soveromsbildet, herlig, svalt og enkelt. Og det hvite teppet på sengen, som jeg selv leter etter et liknende uten hell. Får jeg kanskje spørre hvor ditt teppe er fra?
Fin søndag til deg :)

dagný björg * feel inspired sa...

Your home looks amazing!

Elisabeth sa...

Så mye fin inspirasjon! Et kjempeflott hjem :)

aldia arcadia sa...

Super!!!!!!