Planlegging av lekehytten!

Mens mannen er i full gang med å ordne i huset, er jeg på sørlandet med barna våre. Jeg driver å planlegger hvordan lekehytten skal innredes.

Jeg har fått tilsendt noen bilder av lekehytten, og jeg kan ikke annet enn å le når jeg ser hvor gjengrodd hagen er, her må vi virkelig legge inn en innsats for at det skal bli bra, men potensialet er der heldigvis!

lekehytte (3)

Det store treet ved siden av lekehytten får lekehytten til å se ut som et lite musehus… GLEDER meg til det er hogget vekk.

Huset (som for øyeblikket er gult) skal males hvitt, og jeg lurer derfor på om hytten skal få seg et nytt malingsstrøk med rød maling, eller om det skal bli hvitt det også. Klarer ikke å bestemme meg. Hva ville du gjort?

lekehytte (5)

Legger inn et vinterbilde fra lekehytten, her er det lettere å se hvordan det egentlig er, når det ikke er så gjengrodd. Planen er å lage sandkasse til ungene på plattingen ved siden av hytten.

cats

I bakken er det feste til lekehytte-flaggstang, så det må vi få opp. Tror storebror hadde satt pris på å få henge opp et kaptein sabeltann flagg der! hehe….

Inni hytten er det fastmontert en benk langs 3 av veggene, denne skal vi fjerne for å få plass til lekekjøkken, stoler og bord! Hele hytten skal selvfølgelig males, og gulvet skal fornyes! Lampen blir nok også byttet ut, og stolen en så vidt kan se på bildet skal bli malt i en sprelsk farge.

lekehytte (4)

Jeg har så vidt begynnt å kjøpe inn leker til hytten. På en gjenbruksbutikk kom jeg over disse nydelige bildene til 5 kr stykk. De venter nå på å  få seg nye rammer.

lekehytte (6)

2 nydelige små Maileg kaniner med dukkevogn og spisestol har jeg også kjøpt.

lekehytte (13)

lekehytte (2)

Noen nye treleker er kommet i hus, de har jeg kjøpt  HER. Storebror syntes dette var veldig stas. Han er travelt opptatt med å leke butikk, så det har blitt endel smoothie og kakespising på oss i det siste!

lekehyttemat

lekehytte (12)

lekehytte (11)

Denne nydelige bambien er jeg heeelt forelsket i. Denne har jeg kjøpt av DEN GODE FEEN. Jeg har også kjøpt en stor sjiraff  i samme stil - gleder meg til å få det på plass i huset!

lekehytte (1)

Dersom du vet om en blogg eller internettside med inspirasjon og ideer til lekehytte blir jeg veldig glad om du tipser meg! Drømmen måtte jo være å få en like gjennomført lekehytte som SILJE-SIN LEKESTUE. Verdt å ta en titt inn på den nydelige bloggen!

Etiketter: