Julegaver

Hvert år tenker jeg: I år skal jeg bli tidlig ferdig med å kjøpe inn julegavene, slik at jeg kan koose meg og bruke god tid på å pakke de inn.

gaver (9)

Hvert år ender det med at vi løper rundt i desemberkaoset, og pakkene blir pakket inn med julepapir med nisser på, som en får på butikkene. Ja – ofte ender det med at det er damen på butikken som pakker inn gaven, mens en selv står og lurer på hvorfor hun brettet det på den måte, eller festet teipen der… Egentlig skulle en vell bare være glad for at hun faktisk får betalt for å pakke inn gavene for oss. Hvis ikke må en jo stå i en lang kø for å nå frem til pakkedisken hvor en i full fart hiver noe papir rundt gaven, bare for å skjule innholdet for mottakeren.

gaver (1)gaver (4)

I år, som alle andre år er planen å bli tidlig ferdig. Helst skulle jeg laget en bunke med hjemmelagte ting, som jeg kunne hatt ved siden av kjøpepakkene… Men i år som alle andre år er jeg enda ikke i gang, og kontoutskriften tilsier at jeg må vente enda litt før jeg kan begi meg ut på julegaveshoppingen.

gaver (7)gaver (8)

Men jeg har et håp om at i år er året, ja, det året der jeg fantisk skal sette meg ned å koose meg med å pakke inn gavene, feste teipen der jeg selv vil og tilføye det lille ekstra.

gaver (6)gaver (5)

Så får vi se da, hvordan det ender. Ikke vet jeg… eller?

cats

Bilder via http://pinterest.com/

Kjære butikkdame, jeg er veldig glad for at du redder julen for meg!

Etiketter: